A Bori Mami tulaja is street foodot zsűriz! – Interjú!
A Bori Mami tulajdonosa, Sándor Béla a Flyerz 3. Gastro & Event Marketing Konferencia és Díjátadó Gála zsűrijének tagja. Ez alkalomból készített vele interjút a Flyerz, melyet hasábjainkon is megosztunk.
A Bori Mami 3 éve nyitott, mint a fővároson kívüli gasztrokultúra nívós tagja – és azóta is töretlen sikert könyvelhet el. Sándor Béla ezt nagyrészt a folyamatos „műszakozásnak” és a szakmai hozzáértésnek köszönheti: „a vendéglátásban nincsen éjjel, nincsen nappal – a reggelt ezzel kezded, erre ébredsz és éjjel ezzel álmodsz.”
Téged is felkértek, hogy zsűrizd a TOP 25 street food vállalkozást. Mondhatjuk, hogy Te aztán benne vagy az ország sikeres gasztronómiai vállalkozásainak élvonalában. Szerinted mi ennek a sikernek a titka?
SB: Szeretnünk kell azt, amit csinálunk. Ha ez nincs így, és nem hiszünk a projektben, képtelenség sikerre vinni. Folyamatosan tanulni, fejlődni kell – és természetesen a világ gasztro-vonalát nyomon követni. Ebben a szakmában több dologhoz kell érteni: pszichológusnak kell lennünk, ugyanakkor könyvelőnek, jó üzletembernek, és megannyi másnak – csak akkor lesz egy vállalkozás sikeres, ha átlátjuk az egész rendszert és a legapróbb részlettel is tisztában vagyunk. Nagyon nehéz a jó munkaerőt megtalálni, de megtartani is – ezért nem csak az üzlettel, hanem az alkalmazottakkal is törődni kell!
Hogyan látod a mai streed food-osok helyzetét Magyarországon? A hazai közönség mennyire “érett” ehhez a fajta utcai minőséghez?
SB: Nagyon divatos lett a „luxus hamburger”, ez tény. Úgy egyáltalán, divat lett a street food is és ezért nagy felelősség. Az alapanyag minősége a legfontosabb. A jó alapanyag nagy részben képviseli az üzletet – és ebből nem engedhetünk. Amikor a vendég bejön, elé tárul az egész általunk felépített brand: ebbe beletartozik a tisztaság (az utcán is!), az alapanyag, a felszolgálás – minden. Ha szeretnénk, hogy a vendégek elégedettek legyenek és visszatérjenek, akkor a brand nem sérülhet, mindig egységes színvonalat kell tartani, középpontban a vendég igényeinek kielégítésével.
A Bori Mami ugyan helyhez kötött, mégis a magas színvonalú bisztrók képviselője. Mennyire nehéz felvenni a versenyt a mai vendéglátóhelyekkel?
SB: Hála az égnek, az általunk képviselt gondolkodásmóddal a mai magyar gasztronómia csúcséttermei közé sorolnak minket. Ennek megfelelően igyekszünk megfelelni. Vidéken ez picit nehezebb, de a hátrány előny is lehet és fordítva. Gyöngyösön ugyan nincsen annyi turista és külföldi, mint a fővárosban, viszont pontosan ezért minden egyes asztal, minden vendég kiemelten fontos a számunkra! Nem hibázhatunk: a Bori Mamiban a vendégeknek nyújtott élvezeti, kulináris élmény az elsődleges, és ezért mi mindent megteszünk.
A Bori Mami vezetőjeként mely marketing stratégiát követed?
SB: Minden csatornán jelen vagyunk, ahol lehet – de természetesen nem szabad túlzásba vinni. Nem lehet egyiket-másikat a hirdetőfelületek közül kiemelni, viszont szerintem egyre nagyobb szerepet kap a nyomtatott sajtó, ezt semmiképpen nem szabad elhanyagolni. A legjobb marketing-stratégia maga a vendég: a szájhagyomány útján terjedő pozitív visszhang a leghitelesebb és legértékesebb hirdetés!
Mennyire nehéz elindítani, majd megtartani egy ilyen vállalkozást?
SB: Elindítani is nehéz, de a színvonalat fenntartani sem könnyű. A gasztronómiában nagy szerepe van a modern konyhatechnológiának. Ez viszont költségigényes, nagy beruházásokat igénylő dolog. A helyhez kötött vállalkozás talán ennyiben más, mint a street food esete, de azért ez is beruházásokkal jár az elején. Úgy mondanám: fele hit, fele beruházás kell a sikerhez és persze folyamatos munka. Aki szerint a vendéglátásban létezik szabadnap, az nem vérbeli vendéglátós.
Melyik street food áll a legközelebb hozzád?
SB: Részemről abszolút szempont az értékelés során a befektetett energia. Vizsgálom a helyet, az arculatot, a kínálatot. Leginkább az alapanyagot és az ízvilágot fogom értékelni. Én elsősorban most a magyar termékeket helyezném előtérbe.
Forrás: flyerz.hu