Környezetszennyező gyárból a magyar versenyképesség talapzata lett az Apollo Tyres
Magyarország célja, hogy továbbra is Közép-Európa termelési motorja legyen, az Apollo Tyres pedig az egyik henger ebben a motorban - mondta Orbán Viktor miniszterelnök pénteken a indiai cég gyöngyöshalászi abroncsgyárának ünnepélyes átadásán. 2008-ban még úgy vélte a Fidesz, hogy a"Gyöngyös és Mátra környezete annyira túlterhelt, hogy a térség nem visel el újabb szennyező forrást".
"a család kultúráját is elhozta hozzánk".
Nos, itt nem lehet pontosan tudni, mire is gondol a kormányfő, hiszen tavaly szeptemberben derült ki, hogy a valaha mért legrosszabb eredményt érte el Magyarország a Világgazdasági Fórum
versenyképességi listáján. A 69. hely persze egyedülálló, hiszen ennyire gyengén még sosem szerepeltünk, de talán nem tévedünk, ha azt vélelmezzük, hogy a miniszterelnök nem
pont erre büszke. (Az ország versenyképességét rontó tényezők közül a jelentés egyebek mellett az intézményrendszer problémáit, a korrupciót, az átláthatatlanságot, a
magas adóterheket emeli ki, illetve kitér a felsőoktatás és a szakképzés színvonalára, valamint arra, hogy a vállalatoknak csak elenyésző része képes és hajlandó a tőkepiacról
forrást bevonni.)
Kiábrándító versenyképesség: honnan hova jutottunk?
Orbán Viktor kijelentését "árnyalja", hogy 2008-ban a helyi Fidesz a gyár állítólagos környezetszennyező voltára tekintettel népszavazást kezdeményezett, mert "Gyöngyös és Mátra
környezete annyira túlterhelt, hogy a térség nem visel el újabb szennyező forrást" - nyilatkozta akkor Tatár László, a gyöngyösi önkormányzat fideszes
frakcióvezetője. Annak idején nem ez volt a Fidesz egyetlen gondja a beruházással, akkor még azért aggódtak, hogy "a cég nem adott
tájékoztatást arról, hány szakképzett, hány szakképzetlen, hány diplomás dolgozóra lenne szüksége. Emellett – az ellenzéki párt közlése szerint – a kezdetben 900 főt foglalkoztató
gyár 200 mérnököt eleve Indiából hozott volna." Az Apollo Tyres már akkor is azt mondta, hogy "az új gyáron belül hozzák létre európai fejlesztő- és kutatóközpontjukat is, amelyben kezdetben hatvan magasan kvalifikált
dolgozót fognak alkalmazni."
A környezetvédelmi kifogásokról éppen lapunk tudta meg
2008-ban, hogy "a gyöngyösi helyszínen nem merült volna fel kizáró ok az üzem létesítésével kapcsolatban."
A környezetvédelmi tanulmány készítői akkor azt is hozzátették, hogy egy korszerű gyárról van szó, amelynek tervezése a környezetvédelmi szempontok figyelembevételével történik.
Igaz, egyúttal azt is megjegyzik, hogy a levegővédelem vonatkozásában "jelentős környezeti hatások merülhetnek fel."
Kékesi Katalin, az azóta megszűnt ITDH Hungary (a HIPA elődje) sajtófőnöke akkor elmondta, hogy az Apollo garantálja a környezetvédelmi előírások betartását, és hozzátette azt is,
hogy "ezek meghiúsulásakor a magyar állam komoly szankciókkal élhet".
A helyiek kétharmada 2008-ban is támogatta a beruházást.
"a magyar adófizetők pénze itt majd jól fog kamatozni".


Az Audi élére térhet vissza a kifelé faroló
Opel-főnök
Távozik az Opel vezérigazgatója
Több mint félmillió autó készült tavaly
Magyarországon
Évi 2 milliárd forintnyi euró megy a kutyatej-gumival
való kísérletezésre
28,6 százalékkal több autót helyeztek forgalomba
májusban
Alkatrészhiány miatt áll a gyártás a BMW-nél