Kezdőlap Gyöngyös és Heves megye Megszűnhet a Gyöngyös-Vámosgyörk vasútvonal?

Megszűnhet a Gyöngyös-Vámosgyörk vasútvonal?

1049
2

A kormány ismét elővette a vasúti szárnyvonalak felszámolási tervét – írja szakszervezeti forrásokra hivatkozva a Népszava.

2016-ban már történt egy járatritkítás a 13 kilométeres szakaszon, melyet akkor a kihasználtság racionalizásával magyaráztak. Állítólag az önkormányzati választásokig nem fog sor kerülni a bejelentésre, utána viszont komoly esély van rá, hogy a kormány több más helység mellett a teljes vonatközlekedéstől meg akarja fosztani Heves megye második legnagyobb városát.

Gyöngyösről vasúton az ország más településére, így a fővárosba is kizárólag ennek a mellékvágánynak az igénybevételével lehet eljutni. A tervezett megszüntetés igen érzékeny érintené a Budapestre ingázókat, de sokkal bonyolultabbá tenné az itt tanuló főiskolások életét is.

Úgy tűnik, a falvak közlekedésének ellehetlenítése után következnek a vidéki városok, ezen szakasz mellett még további 13 van veszélyben. Amennyiben a tervek megvalósulnának az azt jelentené, hogy Gyöngyöst teljesen kiiktatnák a vasúti hálózatból.

2 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Hü…e tervek h…lye emberektől. Inkább fejleszteni kéne, hogy népszerűbb legyen a vasút! Vámosgyörkön vagy hozzá kéne kapcsolni 2 szerelvényt az egrihez / miskolcihoz, és úgy tovább Pestre, vagy kipróbálni egy önálló, közvetlen járatot, legalább csúcsidőben (7.30-as érkezés a Keletihez szerintem sokaknak vonzó lenne, mondjuk egy 6.20-as gyöngyösi indulással). Amit a szárnyvonalon veszít a vasút, azt kompenzálná a 160 km/h Györk és Pest között (busz max. 100-zal megy), továbbá a Keleti közelebb van a belvároshoz, ott az M4-es metró is stb. Nem beszélve arról, hogy a kötött pályát nem érintik a dugók (M3-as pályán reggel rendszeresek…)

  2. A gyöngyösi vasútállomás 1870-ben épült.
    A mai elautósodott világban is óriási hiba lenne a vasút megszüntetése. Most,hogy busz közlekedik,keresik a Mátrát kerékpárral látogató túristák a vonatot,hogy Vámosgyörkról Gyöngyösre legalább vonattal menjenek. A diákcsoportoknak is kendvence a vonat, fel a Mátrába.
    Ugyan kevesebben utaznak Gyöngyösre munkába,mint 30-40 éve,de ez csak szervezés kérdése lenne,hogy több utas legyen a vonaton.
    A vasúti vágány egyébként a teherforgalomban pótolhatatlan itt,ezért nincs semmi logika
    a személyi forgalom buszra állításában.
    Széchenyi, Baross Gábor biztosan nem gondolkodna a megszüntetésén.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét