Nemrégiben, csalódott kommentelők, Gyöngyös legnépszerűbb Facebook csoportjában „szedték szét” a fideszes képviselő egyik bejegyzését.
A 2018-as választások előtt, februárban az MTI-n kész tényként jelent meg a hír, miszerint Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője bejelentette:
„a kormány november 28-i döntése alapján megépül a 10 éve torzóban álló gyöngyösi elkerülő út, aminek előkészítésére elvileg 100 millió forintot szán a kabinet,
kivitelezése pedig 2018. második felében megkezdődik.”
A kormánypárti képviselő gyakorlatilag folytatta elődje, a 2010-2014 közötti időszakban képviselőként tevékenykedő Balázs József által teremtett hagyományt, aki szintén a nyugati elkerülő út megépítését ígérte. Vona Gábor, Horváth László 2018-as kihívója, akkoriban így fogalmazott: a Fidesz lassan 8 éve bünteti Gyöngyöst, amihez Horváth László végig asszisztált. Horváth erre hangsúlyozta „ne tegyék politikai küzdelmek és zsákmányszerzés tárgyává” az elkerülő út ügyét.
A gyöngyösiek számára van egy másik húsbavágó kérdés: mi lesz a Mátrai Erőmű sorsa, mi lesz az ott dolgozók sorsa?
Az elmúlt hetekben mindkét témában hangzottak el konkrét ígéretek a térség jelenlegi kormánypárti képviselőjétől, a gyöngyösiek azonban ezeket kétkedve fogadták. Többen a közösségi médiában szembesítették a képviselőt a korábban tett, de be nem tartott ígéreteivel.
ERŐMŰ
Az erőművel kapcsolatban Horváth Facebook oldalán a következő bejegyzés olvasható: a megyeházán tartott gazdaságfejlesztési egyeztetésen Palkovics László miniszter úr megerősítette, hogy A Mátrai Erőmű modernizálása térségünk egyik legjelentősebb gazdaságfejlesztési feladata. A képviselő folytatja: minden érintett számára megnyugtató lehet az erőmű fejlesztésében kulcsszerepet betöltő Innovációs és Technológiai Minisztérium álláspontja, amely egyezik a miénkkel, a munkahelyek megőrzése a legfontosabb szempontok egyike!
A képviselő egy másik posztjában így fogalmaz: a Mátrai Erőmű modernizációja nem csak térségünk, de az ország egyik legjelentősebb energetikai beruházása lesz. Magyarország energiabiztonságának megőrzése, természeti környezetünk védelme, az uniós klímapolitikai irányelveknek megfelelés és több ezer munkahely megvédése mind olyan szempontok, melyeknek egyidejűleg kell teljesülnie a fejlesztés során.
Köszönet Magyarország Kormányának, hogy a Mátrai Erőmű többségi magyar tulajdonba vételét követően biztosítja a feltételeket az erőmű hosszútávú fennmaradásához!
Most tapasztalható igazán a korábbi tulajdonosváltás jelentősége,
hiszen abba jobb bele sem gondolnunk, hogyan tudnánk megvédeni a munkahelyeket, hogyan tudnánk garanciát kérni a hosszú távú fenntartásukra, hogyan lennénk képesek egyenrangú szempontként érvényesíteni ezt a szándékot is, ha a szükségszerű modernizáció tervezését és végrehajtását egy külföldi cégcsoport nagyrészvényeseivel kellene egyeztetnünk és végrehajtanunk.
REAKCIÓK
A környék lakosságának volt lehetősége végignézni mi zajlott az elmúlt években az erőmű körül. A korábbi tulajdonosváltásra reagálva egy kommentelő így fogalmaz:
Egy másik hozzászóló szerint „ez nem sikertörténet. Ezt civilizált országokban úgy hívják, hogy hűtlen kezelés. Csak civilizált országokban nincs poltpetya.”
Megint más így fogalmaz:
Valóban nehéz dolga van ezzel a témával Horváth Lászlónak, hiszen a környéken hatalmas felháborodást váltott ki az erőművet körülölelő „Mészáros ügy”. Egy gyöngyösi hölgy véleménye a következő:
Van, aki a problémát mélyebben feszegetve írja, „a klímaegyezmény szerint nagyon jó félig a nyilatkozat! Modernizálás helyes (gáz és hulladékégető kazánok). Mi lesz a környék, és Bükkábrány bányászaival? Borsod, Nógrád, Pécs, Tatabánya volt bányászlétének a jövője szomorú példa. Csak ne ez legyen nálunk is.”
ELKERÜLŐ ÚT
A kommentelők az elkerülő úttal kapcsolatban is megnyilatkoznak. Kritika, kritika hátán. Egy gyöngyösi férfi ironikusan megjegyzi: „természetesen az erőművet is érinti majd az elkerülő út, ami keletről csatlakozik így az északiba!”
Közelednek a 2022-es országgyűlési választások, ezzel együtt pedig menetrendszerűen a gyöngyösi elkerülő út megépítésének ígérete is terítékre kerül. Horváth László közösségi oldalán a napokban ezzel kapcsolatban több hír megjelent, újabb konkrét ígéretekkel:
Tehermentesítjük Gyöngyöst az átmenő forgalom alól!
„Megépül Gyöngyösön a nyugati elkerülő szakasz, azonban itt nem hagyjuk abba, hanem egy újabb 4,5 kilométeres északi szakasszal lehetővé tesszük azt, hogy a 24-es útra csatlakozzon, ami szintén meg fog újulni…
…Kezdeményezésemre megépül az új északi elkerülőszakasz is a nyugati elkerülő folytatásaként: a Gyöngyöspatára vezető utat és a Gyöngyösről a Mátra felé kivezető 24-es főutat köti össze! Az elkerülő út így válik teljessé, így lesz valódi segítség a gyöngyösiek számára, hiszen a Mátrába tartó átmenő forgalomtól is tehermentesíti a várost. Most lezárult az északi elkerülőszakasz előkészítő közbeszerzése, kiválasztották a tervezőket, itt is indulhat a tervezési és engedélyezetési munka!…A nyugati elkerülő út meg fog épülni Gyöngyösön, itt a tervezési szakasz lezárult, – a Vachott Sándor, Szent Bertalan, Kossuth Lajos és Petőfi Sándor utcák teljes felújításának terveit is ideértve – hamarosan pedig indul a kivitelező kiválasztása. A nyugati elkerülő folytatásaként, az északi elkerülőszakasz megépítésével pedig egy valóban tehermentesítő elkerülő utat kapnak a gyöngyösiek!
REAKCIÓK
Az egyik hozzászóló szerint ez az ígéret most meg is fog valósulni, mint fogalmaz:
Egy másik kommentelő szerint:
2018-ban nem volt ellenzéki összefogás. Akkor Horváth László nagyon szoros küzdelemben nyert a Jobbik Magyarországért Mozgalom színeiben induló Vona Gáborral szemben. Ha az akkori ellenzéki szavazatokat összeadjuk, látható, hogy Horváth sima vereséget szenvedett volna. 2022-ben óriási szüksége lesz a fideszes képviselőnek a szavazatok számának növelésére.
Kérdés, hogy az elmúlt évtizedben elszenvedett sérelmeiket hogyan viszonozzák majd a 10 éven át „figyelmen kívül hagyott gyöngyösiek”?