Kezdőlap A nap képe Kormányablakbuszok állnak a lakosság szolgálatába Heves megyében

Kormányablakbuszok állnak a lakosság szolgálatába Heves megyében

117
0
A megyében két kormánybusz áll szolgálatba.

Két kormányablakbusz kezdi meg működését Heves megyében, ami nagy segítség lesz a kisebb településen élők számára.

A kormányhivatal elkötelezett az ügyfelek magas színvonalú kiszolgálása iránt, célja, hogy az ügyintézés lehetőségéhez minél szélesebb körű hozzáférést biztosítson az állampolgároknak. Heves megyében hét járásában kilenc kormányablak működik
/Eger, Füzesabony, Heves, Gyöngyös 2, Hatvan, Lőrinci, Pétervására, Bélapátfalva/.

2019-ben 365 és fél ezer ügyfél fordult meg ezeken az ügyfélszolgálatokon, idén pedig eddig 188 ezer. Tavaly az eljárások száma közelítette a félmilliót!

2020. október 1-től (csütörtök) szolgálatba áll két mobilizált ügyfélszolgálat is, amelyekkel az a cél, hogy minden olyan településen elérhetőek legyenek ezek az állami szolgáltatások, ahol nincsen kormányablak – országosan 21 ilyen jármű van jelenleg, minden megyében legalább egy. Az egyik busz az egri, pétervásárai, bélapátfalvai és füzesabonyi járásokban, míg a másik a gyöngyösi, hatvani és hevesi járásokban teljesít szolgálatot.

A mobilizált ügyfélszolgálati irodában az ügyfelek közel 1500 féle ügykört kezdeményezhetnek, illetve kaphatnak tájékoztatást az eljárás menetéről.

Az akadálymentesített, mozgássérült ügyfelek fogadására is alkalmas buszban egy okmányos és egy kormányablak munkaállomás található.

A kormányablakbuszok elindulásával a megye településeinek több, mint háromnegyedében (76,8 %) helyben jelenik meg kormányablak ügyfélszolgálat! A mobil kormányablak szolgáltatás lehetőségével jelenleg 86 település él (tavasszal várhatóan nő majd ez a szám).

A buszok előre meghatározott időpontokban nyújtanak lehetőséget az ügyfelek speciális helyszíneken történő, eseti jellegű kiszolgálására. A kistelepülések ellátásán túl nagyobb cégek telephelyein, oktatási, egészségügyi, vagy szociális intézmények közelében is biztosítani tudják a közigazgatási ügyintézés lehetőségét.

A buszok meghatározott menetrend szerint látnak el szolgálatot, átlagosan naponta két településen. Az ügyfelek a kormanyablak.hu weboldalon, a mobilizált kormányablakok menüpont alatt tájékozódhatnak arról, hogy a településükön mikor állomásozik az ügyfélszolgálat. A menetrendet az igényekhez fogják igazítani. A mobilizált ügyfélszolgálaton az ügyfelek elintézhetik a kormányablakokban elérhető legtöbb ügykört, benyújthatják kérelmeiket hatósági ügyekben, illetve
tájékoztatást kaphatnak az eljárások menetéről.

Többek között:
– személyazonosító igazolvánnyal,
– lakcímkártyával,
– útlevéllel,
– vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézésre,
– ügyfélkapu regisztrációra is lehetőségük van.
– Lehet itt intézni a diákigazolványhoz szükséges NEK-regisztrációt is.

Az iratokat a helyszínen átvehető lakcímkártya és ideiglenes személyi kivételével postán kézbesítik.

Az állampolgárok rugalmasabban szervezhetik az ügyintézésüket, hiszen akár lakóhelyük és munkahelyük között, útközben is könnyen elérhetőek a kormányablak szolgáltatások.

Az akadálymentesített, mozgássérült ügyfelek fogadására is alkalmas buszban egy okmányos és egy kormányablak munkaállomás található. A kiépített rendszer magában foglal egy beépített fényképezőgépet, valamint nyomtatót és szkennert is. A
teljes mobil ügyfélszolgálat szünetmentes tápegységről, vagy akár aggregátorról üzemeltethető azokon a helyszíneken, ahol nincs villamos hálózati csatlakozási lehetőség.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét