Két kormányablakbusz kezdi meg működését Heves megyében, ami nagy segítség lesz a kisebb településen élők számára.
A kormányhivatal elkötelezett az ügyfelek magas színvonalú kiszolgálása iránt, célja, hogy az ügyintézés lehetőségéhez minél szélesebb körű hozzáférést biztosítson az állampolgároknak. Heves megyében hét járásában kilenc kormányablak működik
/Eger, Füzesabony, Heves, Gyöngyös 2, Hatvan, Lőrinci, Pétervására, Bélapátfalva/.
2019-ben 365 és fél ezer ügyfél fordult meg ezeken az ügyfélszolgálatokon, idén pedig eddig 188 ezer. Tavaly az eljárások száma közelítette a félmilliót!
2020. október 1-től (csütörtök) szolgálatba áll két mobilizált ügyfélszolgálat is, amelyekkel az a cél, hogy minden olyan településen elérhetőek legyenek ezek az állami szolgáltatások, ahol nincsen kormányablak – országosan 21 ilyen jármű van jelenleg, minden megyében legalább egy. Az egyik busz az egri, pétervásárai, bélapátfalvai és füzesabonyi járásokban, míg a másik a gyöngyösi, hatvani és hevesi járásokban teljesít szolgálatot.
A mobilizált ügyfélszolgálati irodában az ügyfelek közel 1500 féle ügykört kezdeményezhetnek, illetve kaphatnak tájékoztatást az eljárás menetéről.

A kormányablakbuszok elindulásával a megye településeinek több, mint háromnegyedében (76,8 %) helyben jelenik meg kormányablak ügyfélszolgálat! A mobil kormányablak szolgáltatás lehetőségével jelenleg 86 település él (tavasszal várhatóan nő majd ez a szám).
A buszok előre meghatározott időpontokban nyújtanak lehetőséget az ügyfelek speciális helyszíneken történő, eseti jellegű kiszolgálására. A kistelepülések ellátásán túl nagyobb cégek telephelyein, oktatási, egészségügyi, vagy szociális intézmények közelében is biztosítani tudják a közigazgatási ügyintézés lehetőségét.
A buszok meghatározott menetrend szerint látnak el szolgálatot, átlagosan naponta két településen. Az ügyfelek a kormanyablak.hu weboldalon, a mobilizált kormányablakok menüpont alatt tájékozódhatnak arról, hogy a településükön mikor állomásozik az ügyfélszolgálat. A menetrendet az igényekhez fogják igazítani. A mobilizált ügyfélszolgálaton az ügyfelek elintézhetik a kormányablakokban elérhető legtöbb ügykört, benyújthatják kérelmeiket hatósági ügyekben, illetve
tájékoztatást kaphatnak az eljárások menetéről.
Többek között:
– személyazonosító igazolvánnyal,
– lakcímkártyával,
– útlevéllel,
– vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézésre,
– ügyfélkapu regisztrációra is lehetőségük van.
– Lehet itt intézni a diákigazolványhoz szükséges NEK-regisztrációt is.
Az iratokat a helyszínen átvehető lakcímkártya és ideiglenes személyi kivételével postán kézbesítik.
Az állampolgárok rugalmasabban szervezhetik az ügyintézésüket, hiszen akár lakóhelyük és munkahelyük között, útközben is könnyen elérhetőek a kormányablak szolgáltatások.
Az akadálymentesített, mozgássérült ügyfelek fogadására is alkalmas buszban egy okmányos és egy kormányablak munkaállomás található. A kiépített rendszer magában foglal egy beépített fényképezőgépet, valamint nyomtatót és szkennert is. A
teljes mobil ügyfélszolgálat szünetmentes tápegységről, vagy akár aggregátorról üzemeltethető azokon a helyszíneken, ahol nincs villamos hálózati csatlakozási lehetőség.