Új sörrel készül a Soproni az idei nyárra: de mit lép a többi gyártó?

Felpörgött a sörpiac az elmúlt időszakban: talán soha nem láttunk még annyi termékfejlesztést, amivel az elmúlt hónapokban jöttek ki a legnagyobb hazai gyártók. Az agrárszektor.hu összeszedte az újdonságokat.

Húsz millió korsóval több sört ittunk tavaly

A Magyar Sörgyártók Szövetsége által közölt sörpiaci mutatók szerint 2017-ben 2%-kal több, összesen 6,2 millió hektoliter sört értékesített a hazai piacon a négy vezető sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt., a Pécsi Sörfőzde Zrt, valamint a piachoz import söreivel hozzájáruló Carlsberg Hungary Kft. Ez százezer hektoliter növekedés 2016-hoz képest, amely 20 millió korsónak felel meg. A hazai sörgyárak teljes, az importot is magában foglaló értékesítése meghaladta a 6,7 millió hektolitert.

A piacon folytatódott az átrendeződés a szegmensek között. A prémium sörök a tavalyelőtti szinten fogytak, míg jelentősen, 10%-kal növekedett a középkategóriás sörök eladása. 2016 után tovább szűkült a gazdaságos, saját márkás sörök piaca. A csökkenés mértéke tavaly 5% volt.

Többéves trend a sörfogyasztás elmozdulása a minőség felé. Tavaly különösen a piac középső kategóriája erősödött meg, elsősorban az olcsó, alsó kategóriás sörök rovására. Felpörgött a söripari innováció, élesedik a verseny az új típusú sörök piacán

– értékelte a helyzetet Schillinger Attila, a Sörszövetség igazgatója.

Érdemes hozzátenni, hogy január végén-február elején növelték átadási áraikat a meghatározó hazai sörgyártók. A három legnagyobb – a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., a Dreher Sörgyárak Zrt. és a Borsodi Sörgyár Kft.  – egyaránt drágította termékeit.

Idén sem látszik megtörni az innovatív trend

Úgy tűnik, hogy az idei évben is folytatódik a sörgyárak nyitása az újdonságok felé. Az agrárszektor.hu piaci forrásokból úgy értesült, hogy a Soproni 2017-ben akkora meglepetést okozott a piacnak saját IPA-jával, hogy a nagy gyártók úgy érzik, lemaradnának a hatalmas piaci versenyben, ha nem rukkolnának elő új, a klasszikus lager típusú söreiktől eltérő termékfejlesztésekkel. Emeli a tétet, hogy idén ismét lesz olyan sportrendezvény, ami biztosan megdobja a fogyasztást: már most látszik, hogy a nyári labdarúgó világbajnokságra komoly marketing-erőforrásokat fordítanak a gyártók.

A Dreher márciusban dobta piacra Pale Ale-jét: az új sör ízérzete komplexebb, markáns komlókeserűséget és virágos, citrusos hidegkomlózást lehet érezni benne. Kétféle árpamalátát és háromféle komlót használnak a gyártás során: Kazbek, Citra és Chinook komlóval készítik a sört, a tradícionálishoz legközelebb álló hidekomlózásos technológiával. A sörgyártó ugyanakkor nem kockáztat nagyot az új termékkel: a Pale Ale áll a legközelebb a Magyarországon legnépszerűbb láger sörök ízvilágához az ale-k közül. A Kőbányai Sörgyárban készülő termék csapolva és palackosan, HORECA-forgalmazásban (éttermekben, szórakozóhelyeken) a boltokban pedig palackosan és dobozosan is kapható.

A Dreher újdonságai közé sorolhatjuk az Asahi-t is. Az Asahi Super Dry Japán legnépszerűbb söre, világszerte több mint 50 országban van jelen, a régióban a magyar az első piac, ahol bevezetésre kerül a termék. A bolti és a HORECA forgalmazás egyaránt 330 ml-es, üveges formátumban történik, csapolva egyelőre nem kapható a sör – ami egy olaszországi gyárból érkezik.

A Borsodi tavaly ősszel hozott egy érdekes terméket a magyar piacra: A Borsodi Nitro-val az volt a cél, hogy ne egy újabb ízt, vagy komlófajtát mutassanak be, hanem a piacon hosszú távon megmaradó gyártási technológiát vezessenek be. Különlegessége, hogy speciális membránkészülékkel a főzés után, a fejtés előtt kivonnak belőle szén-dioxidot, amit nitrogénnel helyettesítenek. A csapolás is részben nitrogénnel történik, így sokkal látványosabb lehet a folyamat. A csehországban gyártott sör csak csapolva kapható.

A sörgyártó néhány hete kijött egy 2018-as újdonsággal: a Borsodi Mester a gyár 45. évfordulójára készült, országszerte üveges, dobozos és csapolt változatban kapható. A világos sör hagyományos eljárással készült, kétféle komló (Hallertau Magnum, Saaz) és kétféle maláta (Pilzeni típusú és Müncheni) felhasználásával – a címkén pedig Németh András, a cég sörfőző mesterének aláírása/ajánlása szerepel. Érdekesség, hogy a termékfejlesztésben olyan kolléga is dolgozott, aki az első, 45 évvel ezelőtti Borsodi főzet elkészítésében részt vett.

A Soproni tavaly novemberben jelentette be, hogy termékcsaláddá alakul a Soproni Óvatos Duhaj: a nyáron debütált innováció, a Soproni Óvatos Duhaj IPA után a gyártó barna söre is felvette a termékcsalád nevét, így Soproni Démon Óvatos Duhaj néven kapható.

A Soproni az agrárszektor.hu-t a napokban úgy tájékoztatta, hogy idén nyárra egy nagy meglepetéssel készülnek. Azt ígérik, ismét egy olyan termékkel jönnek ki, amilyet nagyüzemi sörgyártó még nem csinált Magyarországon. Emellett pedig koncentrálnak a Soproni IPA és Démon minél szélesebb körű népszerűsítésére és a fogyasztói kereslet kielégítésére.

Forrás: www.agrarszektor.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.