Eljött az idő, hogy turistaközpont legyen az alvó kisvárosból

A hatvani önkormányzat vezetése elszánt: szeretnék, ha a látogatók nemcsak megállnának, hanem pár napot el is töltenének a településen.

„A kulturális turizmus fejlesztésének lehetőségei a vidéki városokban” címmel rendeztek országos konferenciát a Grassalkovich Művelődési Házban. Az esemény – amely a Fejlődő Hatvan programban is megfogalmazott, az idegenforgalmat erősítő célkitűzésekhez illeszkedik – fő támogatói között szerepelt az önkormányzat, a Nemzeti Kulturális Alap és a Hatvany Lajos Múzeum is.

Horváth Richárd polgármester köszöntőjében kiemelte: Hatvanban a turizmus fejlesztése az egyik legfontosabb stratégiai szempont. A város idegenforgalmi nevezetességei évről évre látogatottabbak; hamarosan nívós szálloda létesül a Kristály Kastélyban, ami nagymértékben hozzájárulhat a további fejlődéshez.

– A következő években olyan jelentős átalakuláson megy keresztül lakóhelyünk, amely pozitív irányban változtatja meg a település hangulatát – prognosztizálta a városvezető.

– Hatvanban óriási lehetőség rejlik azáltal, hogy Budapesthez közel található. A város akár önálló célállomás is lehet a turisták számára – csatlakozott Horváth Richárd szavaihoz Deák Judit, a Magyar Idegenvezetők Egyesületének elnöke, s ezzel megerősítette az önkormányzat illetékeseinek törekvéseit.

Szinyei András alpolgármester szerint az önkormányzat vezetése azoknak az elvárásoknak kíván megfelelni, amelyek hiányában évtizedeken át poros, alvó kisvárosként könyvelték el Hatvant. – Amikor az 1990-es évek elején polgármester lettem, településünkre a fiatalok elvándorlása volt jellemző. Kulturálódni, vásárolni, szórakozni is Budapestre kellett utazni – mondta. – Az expó volt az első kitörési kísérlet, s utólag is azt gondolom, beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Azóta pedig még tovább léptünk: ma már Hatvan a térség igazi kulturális és gazdasági központja, s újabban az idegenforgalmat illetően is felkerültünk az ország térképére. A következő lépés – amint azt a szakemberek is megjegyezték –, hogy a turisták célállomásává váljon városunk.

Hatvan egyre inkább felkerül az ország idegenforgalmi térképére Fotó: Albert Péter

Szinyei András szerint nem Egerrel vagy Budapesttel kell versenyezniük, hanem a saját értékeiket kell a középpontba helyezniük.
– Ha a látogatók nemcsak megállnak itt egy frissítőre, hanem el is töltenek itt egy-két napot, felkeresik a látnivalókat – a múzeumoktól a Vadasparkon át a gyönyörű főterünkig számos lehetőségük nyílik erre –, akkor elértük a következő célunkat. A tavaly megnyílt Tourinform Hatvan iroda remekül menedzseli a programokat, melyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy a vendégek jól érezzék magukat településünkön – fejtette ki, hozzátéve: a testvérvárosi kapcsolatok ápolása, a rendezvények színesítése, az új ötletek és a további fejlesztések, valamint a szolgáltatások bővítése és a lakosság pozitív hozzáállása együttesen jelenthetik a garanciát arra, hogy a turisták célirányosan keressék fel Hatvant.

Erős identitástudatra is szükség van

Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ ügyvezetője szerint ahhoz, hogy egy város idegen­forgalma sikeres legyen, szükség van a helyiek erős identitástudatára, a szellemi értékek és tartalmak szakszerű bemutatására is. Ha az itt élők szeretik saját városukat, ismerik értékeit, és büszkék adottságaikra, az jelentősen hozzájárulhat ahhoz, hogy egy turista jól érezze magát ott. Egy elégedett vendég mindig magával viszi a vendégszeretet hírét, az átélt pozitív élményeket.

Dr. Újváry Tamás, a Széchenyi Zsigmond Kárpát-medencei Magyar Vadászati Múzeum ügyvezető igazgatója – aki úgy véli, a felújított Grassalkovich-kastély a város egyik szimbóluma lett – szerint Hatvan vezetése felismerte a turizmus jelentőségét, a lehetőségeket, a programokat pedig ajánlati csomaggá fejlesztette.

Forrás: www.heol.hu

Facebook Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Close