Átcsoportosítják a mobil traffipaxokat – Autóutak helyett a lakott területekre koncentrálnak

2018-ban lényegesen kevesebbszer lehet majd autóutak és autópályák felüljáróiról, hídjairól sebességet mérő rendőrökkel találkozni.

A 112Press információi szerint Papp Károly országos rendőrfőkapitány utasítására 2018-ban már nagyságrendekkel kevesebb alkalommal vezényelnek rendőröket sebességmérésre az autópályák, autóutak, osztott pályás utak hídjaira, felüljáróira. Ezeken a helyeken a fix telepítésű sebességmérő berendezések továbbra is működnek és bár ezeknél tábla is figyelmeztet a sebességmérésre, ennek ellenére rengetegen futnak bele a megengedettnél nagyobb sebességgel. (2017. első hat hónapjában a 365 darab fix és 160 mobil készülékből álló traffipax-hálózat személyautók esetében 192 682 darab gyorshajtást rögzített, teherautók és buszok esetében pedig 3734 darabot. (Forrás: vezess.hu  ) Fél év alatt 6,582 milliárd forint bírságot szabtak ki.

Az autóutakról és autópályákról inkább lakott területekre, illetve fokozottan balesetveszélyes, jellemzően kétsávos utakra vezénylik az állományt. Ez észszerű döntésnek tűnik, hiszen lényegesen veszélyesebb egy lakott területen belüli 20 százalékos sebesség-túllépés, mint egy olyan osztott pályás szakaszon, ahol sem szembejövő forgalom, sem gyalogos forgalom nincs (elvileg).

A fentiek azoknak jelentenek rossz hírt, akik szeretnek odalépni a gázpedálra lakott területen belül is, a legtöbb autóvezető számára viszont ez azt jelenti, hogy idővel kevesebbszer találkoznak majd száguldó autóval a városok, falvak utcáin, ami a gyalogosoknak, kerékpárosoknak is jó hír lehet.

Sokszor futunk bele a közösségi oldalakon olyan panaszokba, miszerint a rendőrök megbüntettek valakit gyorshajtásért, mert csak a pénzbehajtás érdekli őket. Azt már soha nem teszik hozzá a panaszkodók, hogy a büntetést nem 1-2 kilométer/órás sebességtúllépésért szabják ki. A legutóbbi ilyen általunk látott bejegyzésben a hozzászóló azt kívánta, hogy a rendőrök költsék gyógyszerre az általa befizetett 60 ezer forintot, mert ő is éppen gyógyszerért sietett a hányással küzdő gyermekének. Nos, lefordítjuk ezt a kívánságot a számok nyelvére. A panaszkodó ezek szerint lakott területen belül 86 és 95 km/óra közötti sebességgel hajtott, amikor bemérték a megengedett 50 km/óra helyett.

A fékút-kalkulátor segítségével megnézhetjük, mi a különbség az 50 és a 86 km/órás sebességről történő fékezésnél. 86 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 60.89 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 23.89, a fékút 37 méter. 50 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 26.39 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 13.89, a fékút 12.5 méter. A lényeg: ha egy hirtelen autó elé kerülő akadálynál 50 km/h sebességgel épp meg tud állni az autó, akkor 86 km/h sebességgel haladva 26.39 méter megtétele után 83 km/h sebességgel ütközik a jármű az ugyanott felbukkanó akadállyal. Mindez átlagos reakcióidő és száraz aszfalt mellett, használt gumikkal.

Forrás: 112press.hu

 

Facebook Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Close