Kezdőlap Magyarország Veszélyben a szilvásváradi vasút: nem utasbarát a menetrend

Veszélyben a szilvásváradi vasút: nem utasbarát a menetrend

146
0

December közepén új menetrend lépett életbe az Eger-Szilvásvárad vasútvonalon, amely tovább szűkítette a közlekedési lehetőségeket az ország legszebb vasútján.

A polgármesterek szerint így nem is utaznak Szilvásváradra, és akkor lesz miért bezárni a vonalat. Ferencz Péter, Bélapátfalva polgármestere felülvizsgáltatná a MÁV-val, hogy miért vett el járatokat és a megmaradtakat miért indítják lehetetlen időpontban.

Igaz, nyáron visszatér majd egy-két vonatpár. Ám a hétköznapi közlekedést erősen befolyásolják az elvett, vagy módosított indulási idejű vonatok.
Ferencz Péter, Bélapátfalva polgármestere levélben kereste meg a MÁV egri állomásfőnökét, hogy segítsen, vagy adjon tanácsot a menetrendi változások ügyében. A levelet eljuttatta szerkesztőségünknek, dr. Pajtók Gábor kormánymegbízottnak, s a két érintett országgyűlési képviselőnek, Horváth Lászlónak és Nyitrai Zsoltnak is. A levéllel egyetértett Szaniszló László, Szilvásvárad, Varga Sándorné, Mónosbél és Szabóné Balla Marianna, Szarvaskő polgármestere is.

Ferencz Péter azt írja, a MÁV illetékes szerve 2016. december 10-től új menetrendet állított fel. Ez a közlekedő vonatok indulását és járatainak számát is érintette. Az elmúlt időszakban elvettek két járatpárt, amely reggel 6 óra 16 perckor indult Eger irányába Bélapátfalváról (5:30-kor érkezett Egerből, elment Szilvásváradra, majd visszaindult Egerbe), illetve 19:22-kor indult Bélapátfalváról Egerbe (18:31-kor érkezett Egerből, elment Szilvásváradra, majd visszaindult Egerbe).

Már a két járat elvétele is megkeserítette a szolgáltatást igénybe vevők életét. Az önkormányzathoz még nagyobb panaszáradat érkezett amiatt, mert a megmaradt napi két járat indulási időpontja megváltozott. Az Egerből Szilvásváradra haladó járat indulási ideje 14 óráról 12:57-re változott. A vonattal közlekedő maréknyi utasközönség értetlenül áll a változás előtt.

Kifejti: azokban az időkben a szolgáltató jelzett az érintett polgármesteri hivataloknak, leültek egy kerekasztal mellé és érveket, ellenérveket sorakoztattak föl az adott módosításokról. A polgármesterek, vagy az őket képviselő önkormányzati alkalmazottak információval bírtak a településen lakó, de máshol dolgozó, tanuló állampolgárok számáról, vagy arról, hogy az adott helységben milyen nagy vállalkozás működik, amihez elengedhetetlen a vasúti közlekedés.

Megbeszélték: ha Egerben a legtöbb vállalkozásnál, a legtöbb iskolában 14 óráig tart a munkaidő, akkor szerencsés lenne, ha a vonat Szilvásvárad irányába a 14 óra után indulna. A későbbi járatoknál ugyanez volt a prioritás. Egy járat, ami 12 óra 57 perckor indul Egerből Szilvásváradra, sem a vállalkozó, sem az állami szektorban dolgozók, sem a középiskolában tanulók számára nem elérhető. Egy dologra jó. Ha nem utazik senki az adott járaton, akkor könnyen be lehet bizonyítani, hogy az felesleges. A következő újsághír arról fog szólni, ezt a maradék két járatot is meg kell szüntetni, mert senki sem használja.

Már csak abban az általa tisztelt nemzetközi diplomata és üzletember mondásában bízik, hogy „választások után az mindig választások előtt van”. Minden választási kampányban komoly teret kap a vidék fejlesztése. Bízik abban, hogy a vidék fejlesztésébe nem fér bele vasúti vonalak felszámolása. Tisztában van azzal, hogy ma már egy családban több autó is található, ezért lecsökkent a tömegközlekedést igénybe vevők száma.

Ennek ellenére mindazok nevében, akik használják és élvezik a vasúti közlekedést, legyenek ők munkavállalók, turisták, alkalmi utasok, nagy tisztelettel kéri vizsgálják felül a vonatok indulási idejét, s módosítsák úgy, hogy az említett vonalon fekvő települések lakói beérhessenek egri munkahelyeikre, iskoláikba és munkaidő, iskolaidő végeztével újra igénybe vehessék hazafelé is a vasutat.

A MÁV azt közölte, az érintett települések polgármestereit közvetlenül tájékoztatni fogja, miután megvizsgálja a menetrend változtatására irányuló kérelmüket.

Egyszer majdnem bezárták a vonalat

Az Eger–Putnok vasútvonal a MÁV 87-es számú vonala, hossza 68 kilométer, Felnémetig villamosított. Leépülése a nagy üzemek bezárásával folytatódott. A vonalon Szilvásvárad és Putnok között a személyszállítás 2009 december közepe óta szünetel, igaz, szó volt róla, hogy az egész vonalon leáll. A pályára 2010 nyarán rácsúszott a hegyoldal Sátánál, a mai napig járhatatlan. Amit lehet, arról a szakaszról elloptak, Szilvásvárad önkormányzata legalább hajtánypályát szeretne ott létrehozni. Korábban szó volt arról, hogy az egri bevásárlóközpontoknál alakítanak ki megállót, de erről sincs hír évek óta.

Forrás: www.heol.hu

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét