Az egyik diák beszédét egyszerűen megszakították, mert dilettánsnak nevezte a közoktatás átalakítását, mondván: üljön le, és mondja el később személyeskedés nélkül. Ez az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) által szervezett Országos Diákparlament Somogy megyei ülésén, Kaposvárott történt. A diák beszédét alább egészében közöljük.
A beszédét végül húzva elmondhatta. Dőlt betűvel jelezzük a végül el nem mondott részeket. Az ülés végén a diáktól megkérdezték: ki a DÖK-ös tanára?
A jelenlegi oktatási rendszernek már az alapjaiban, alapelveiben található probléma, emiatt hatalmas gondokkal szembesülünk. Emberi erőforrások minisztériuma. Kis értelmezés után a józan ész fennakad az “emberi erőforrások” szókapcsolaton. Személy szerint élből elutasítom, és rettentően sajnálatosnak tartom, hogy a jelenlegi rendszer valamiféle erőforrásnak tekinti a diákokat. A tanulók nem valami kibányászható barnakőszén, bauxit, nem valami önkényesen felhasználható erőforrás.
Egy fejlett és jól működő oktatásban szükség van egy külön álló oktatásügyi minisztériumra, nem pedig egy működésképtelen, haldokló államtitkárságra. Jelen helyzetben úgy tűnik, hogy dilettánsok has ráütés-szerűen, a diákokkal és tanárokkal konzultációt megtagadva irányítják és változtatgatják az oktatási rendszert. Ebben a kontextusban a dilettáns (nem hozzáértő) azért megfelelő fogalom, mert az előző tanévben történt megannyi diáksztrájk, pedagógussztrájk, tüntetés és egy Herman Ottó Gimnázium nyílt levél, viszont erre reakcióként nem érkezett semmi pozitív lépés az oktatási rendszert irányítóktól.
Megszüntették az előrehozott érettségi vizsgát, amely könnyítette volna a diákok terheit.
Csökkentik a férőhelyek számát az egyetemeken, főként az államilag finanszírozottat, pedig nem a középkorban élünk, ahol a tanulás kiváltság volt.
forrás: www.hirkut.hu